Kort før starten til et Paddle Battle løb

ARKs logo som også er link til forsiden

Børneroning

I ARK har vi en dejlig børneafdeling fyldt med de mest fantastiske unger Her mødes piger og drenge og ror en tur i kajak,vi elsker at hygge os sammen  og sætter det social sammenvær højt og opbygge gode venskaber til hinanden og glæden til kajaksporten  .

Du kan starte i ARK som børneroer, når du er 8 år til du er 13 år Når du bliver 13 år kan du flytte videre til vores ungdomsafdeling.

Hvis du er nybegynder og vil starte med at ro, skal du skrive en mail til born@arok.dk og vi vil lave en aftale om opstart og give nærmere information omkring tidspunkt og hvad man kan have brug for på selve dagen, det eneste krav er at du skal have et svømmebevis der viser at du kan svømme 350 meter.

Hvis ovennævnte tiltaler dig så skriv til born@arok.dk.

Træning

Træningen foregår hver torsdag kl 16:30  og varetages af vores børnetrænere samt andre af klubbens medlemmer.

I sommerhalvåret vil vi primær tage på vandet og ro kajak , men landtræning vil også være en mulighed hvis vejret ikke er med os.

Vi deltager også i de børnestævner der er arrangeret af Dansk Kano- og Kajakforbund.

Vi ror i forskellige typer tur- og børnekajakker, og vi arbejder først og fremmest med at gøre børnene trygge i at sidde i kajakken. Derefter lærer vi børnene at ro med korrekt roteknik, kunne ro i forskelligt tempo  og lære at være  udholdende og have en god balanceevne.

I vinterhalvåret vil der være mulighed for, at de mest rutinerede af børnene kan ro, alle andre træner på land. Det kan både være indendørs træning i en gymnastiksal hvor vi træner   (fx cirkeltræning  og forskellige sjove boldspil og sjove lege. Ud over det vil også være mulighed for at deltage vinter o-løb, som er arrangeret af Dansk kano og kajak forbund.

I vinterhalvåret er der desuden svømning i Sundby Bad sammen med resten af klubben.

Påklædning

Hvis vi er ude at ro skal du have shorts/lange træningsbukser og meget gerne en svedtrøje (skiundertøj), da almindelige bomulds T-shirts ikke er rare at ro i, når de bliver våde. Vi har et antal børnevåddragter til udlån i klubben.

Hvis vi træner på land skal du have almindeligt indendørs/udendørs træningstøj + løbesko.

Vil du vide mere

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte til os på mail born@arok.dk.